20230520

A ja sobie gadu, gadu...

 


 Dawno, dawno temu, w malutkiej gminie, na wiejskiej drodze, toczyła się rozmowa:
 - Jak się macie, Bartosie?
 - Mam gąsiora w kosie.
 - A jak tam wasze dzieci?
 - Ma nogi związane, nie poleci!
 ...
 I ruszył Bartosz w swoją stronę. Lata mijały... gęsi hodował poczciwina i na targu sprzedawał. Dzieci rosły, przybywało wnuków i prawnuków...
 ...
 Nastał wiek dwudziesty pierwszy. Nie za górami, nie za lasami, na polskim poletku,  takie oto prowadzę rozmowy:
 - Ja z podaniem, urzędniku Bartoszu.
 - Żyję sobie spokojnie, przepisy mam w... koszu.
 - A moja sprawa, biurokrato?
 - Słońce świeci, uwielbiam lato!
 ...
 Nieśmiała myśl do głowy się wkradła: potomek Bartosza od gęsi?... Ja to mam szczęście...
 © 

___
___

U szefa
 
- Jak pan możesz w ten sposób odzywać się do mnie?!!! Czy pan tu jesteś szefem, czy ja?!!!
- Oczywiście, że pan...
- No!!! Skoro pan nie jesteś szefem, to nie pleć pan głupstw, jak idiota...
___
___
 
Urzędnik
 
- Zmyć głowę, szanownemu panu?
- Dziękuję, przed godzina zrobił to szef...
___
___

6 komentarzy:

  1. Oj, podpadł Ci jakiś urzędnik mocno:) Musiał być jakiś wyjątkowy pech, że na takiego trafiłaś, bo jednak w ostatnich latach poziom obsługi się podniósł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarlet B.I.21 maja 2023 09:35

      Oj, podpadł mi urzędniczyna i jego kompani... Jak wiesz, ja w Polsce mam wieloletnią lukę w kontaktach z urzędami, ale zdarzyło się nam coś załatwiać kilkanaście lat temu. Była wzorcowa uprzejmość i kompetencje. Może kiedyś nie byłam pechowcem...

      Usuń
  2. Czasy się zmieniają a ludzie nie zawsze 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarlet B.I.21 maja 2023 17:11

      No niestety... Może kiedyś tam, gdzieś tam zjawi się urzędniczyna w roli petenta i trafi swój na swego... ale czy zrozumie?...

      Usuń
  3. Generalnie, niby się poprawiło, ale czasem natykamy się na osobnika zadufanego w sobie i takiego, co to wszystkie rozumy pozjadał! Niestety, są ludzie i.... taborety!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarlet B.I.21 maja 2023 21:43

      Masz rację, Fuscilko. Ja mam nadzieję, że pechowi znudzi się moje towarzystwo.
      Moc wiosennych uśmiechów dla Ciebie i wszystkich miłych ludzi. :)

      Usuń