20200809

Krowa, koń i małżeństwo

 
 W lipcu wysłałam politykę do diabła i trochę się oderwałam od tej rozczochranej jędzy, z diabelskim uśmiechem na ustach i nosem jak u Pinokia (tak ja ją widzę). Gdzieś wysoko krąży na miotle, ale czasem zniża lot i nie sposób jej nie zauważyć. Nie będę dziś pisać o jej teraźniejszych sztuczkach, ale o tym jak to sobie bestia  dokazywała w przeszłości. Drobnymi kroczkami zmierzała do celu. Coś tam sobie postanowiła i doprowadziła do finału. I w cieniu finału ukryły się jej wcześniejsze kroki, może nawet odchodzą w zapomnienie? Czy warto o nich pamiętać? Czy mają związek z dzisiejszym dniem? Ocenę pozostawiam czytającym.

Doniesienia prasowe

22-06-1934 r. Ale kultura...
...
14-05-1937 r. Berlin, w maju...
...
12-08-1934 r. Nie wolno...
...
14-05-1937 r. Obchody, obchody...
...
14-05-1936 r. Kwiatki z łąki...
 ...
...
 27-12-1937 r. Sparta...

7 komentarzy:

  1. Okropność wtedy, a teraz jakby ktoś wykopał ponownie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam z dreszczem na grzbiecie... :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia odczuć czasem płatają figle, ale... mam wrażenie, że jak kilka lat temu czytałam artykuły z lat 30. inaczej je odbierałam; groza wydawała się być daleko...

      Usuń

  3. Miałam podobne odczucia co BBM.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Droga Skarlet! Mam pytanie. Co zrobić, aby nie tylko margines w blogu był kolorowy, ale też aby kolorowa była strona, na której się pisze tekst do opublikowania? Próbowałam kilka razy i nie wychodzi mi kolorowa cała strona. Serdecznie Cię pozdrawiam. Marysia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, tła ustawia się w różnych miejscach. Wymienię kolejne kliknięcia:

      TŁO całej STRONY: motyw - dostosuj - zaawansowane - strona - kolor tła
      TŁO POSTA (czyli obszaru, na którym piszesz tekst): motyw - dostosuj - zaawansowane - tło posta
      Pokazałam to na obrazach tu: https://retroswiat.blogspot.com/2020/06/blogger-nowy-interfejs-wybor-ustawien.html

      TŁO PASKA BOCZNEGO (marginesu): motyw - dostosuj - zaawansowane - tło paska bocznego
      TŁO GADŻETÓW (to też dotyczy koloru na marginesie): motyw - dostosuj - zaawansowane - tło gadżetów
      TŁO STOPKI: motyw - dostosuj - zaawansowane - stopka - kolor tła
      Pokazałam to na obrazach tu: https://retroswiat.blogspot.com/2020/06/blogger-nowy-interfejs-tekst-i-to.html

      Jeśli coś będzie niejasne lub coś pominęłam, napisz.
      Serdeczności. :)

      Usuń
    2. Marysiu, w tym samym miejscu, w którym ustawia się tło paska bocznego trzeba też ustawić TŁO KART (wąski pasek pod nagłówkiem strony): motyw - dostosuj - zaawansowane - tło kart.
      Zapomniałam jeszcze dodać, że w niektórych motywach nagłówek ma inny kolor, niż cała strona. Żeby ustawić TŁO NAGŁÓWKA: motyw - dostosuj - zaawansowane - tytuł bloga - tło nagłówka.

      Usuń