20200820

Realista optymista

 
 Kalendarz nietypowych świąt przypomina o Światowym Dniu Optymizmu (21 sierpnia). Nie chciałam pominąć tej daty, bo smutnych czarnowidzów nie brakuje na świecie i promowanie optymizmu jest słuszne.
 Jestem przeciwnikiem jakichkolwiek skrajności, a więc widzenie wszystkiego w różowych kolorach wydaje mi się nie do końca rozsądne, stąd tytuł: realista optymista. Czy te dwa określenia gryzą się? Chyba nie. Realista ocenia rzeczywistość na bazie twardych faktów, snuje przypuszczenia (tylko przypuszczenia) dotyczące przyszłości, ale to nie znaczy, że od czasu do czasu nie wypada mu założyć różowych okularów (nawet temu najbardziej twardo stąpającemu po ziemi, nawet wtedy, gdy nad obrazem przyszłości zbierają się czarne chmury), bo wszyscy wiemy, że scenariusze napisane przez Życie bywają zaskakujące, a w niektórych przypadkach zaprzeczające logice.

Nadzieja jest tym upierzonym
Stworzeniem na gałązce
Duszy - co śpiewa melodie
Bez słów i nie milknące -

W świście Wichru brzmi uszom najsłodziej -
I srogich by trzeba Nawałnic -
Aby spłoszyć ptaka maleńkiego,
Co tak wielu zdołał ogrzać i nakarmić.

Emily Dickinson

 ...
 Pisałam tu nieraz o tym jak to sobie pełna nadziei bujam w obłokach w przenośni. Los zafundował mi wiele podróży w życiu, dosłowne bujanie w obłokach także.


©
Zdjęcia zrobiłam oczywiście z okna samolotu. 
...
...
 
©
Na brzegu mojego ulubionego Czarnego Morza zawsze czeka optymistyczny nastrój.
...
...

I na koniec sympatyczny muł optymista,
prawda, że się uśmiecha?
...
...

4 komentarze:

  1. Ja też zawsze wolę spojrzeć na napełnioną część szklanki.

    OdpowiedzUsuń
  2. O! To o mnie! Do bólu potrafię być realistką, ale też staram się zawsze patrzeć na świat przez różowe okulary! Oczywiście, do pewnego momentu, bo nigdy nie można wszystkiego przewidzieć, i należy brać się z życiem za bary!
    Buziole posyłam! :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama prawda, Fusilko. Nie da się zapasów z życiem uniknąć. Ja też taka jestem realistka optymistka (z różowymi okularami zawsze pod ręką).
      Buziaczki odwzajemniam! 😍

      Usuń