20200622

Dylemat żaby

 

 Wczoraj ktoś mi przypomniał o jednym ze spotkań z Czytelnikami i przemknęły po głowie jakieś pytania, które zdarza mi się spotykać przy różnych, podobnych okazjach: najpiękniejsze miejsce, naj...książka, naj...film i inne naj... A ja z wyborem jednego "naj" mam zwykle problem.
 Tak samo jak rodopskie rzeźby natury, zachwycają mnie pomarańczowe klify wyrastające z morza. Naj...książki i naj...filmy mam na pogodę i niepogodę, zdarza się też, że niektóre pozbawiam "naj" i przekazuję je jakiemuś naj...odkryciu.
 Czy to potwierdzenie, że "la donna e mobile" (kobieta jest zmienna)? czy może to cecha części rodzaju ludzkiego, niezależnie od płci?
 
???
 
Niewątpliwie czasem trudno jednym słowem określić: się lub coś. Bywa tak jak z żabą w anegdotce.
 
Zebrał lew wszystkie zwierzęta i zarządził:

- Mądrzy niech przejdą na lewo, a piękni na prawo!

Tylko żaba została na środku, spoglądając niedowierzająco.

- A ty? Co tak stoisz, żabo? - zapytał lew.

- Eeee... Czy mam się rozdwoić?!!!



___
___

Dylemat żaby został przeniesiony z mojej "starej" strony WP. Były pod nim komentarze, poniżej niektóre.
W odpowiedzi na jeden z nich napisałam, że w każdym żarcie jest jakaś prawda, a postawę lwa i żaby można by długo analizować. Nie na każde pytanie można odpowiedzieć "tak" lub "nie".
Może lew widział świat czarno-biały? Może brał pod uwagę tylko własny punkt widzenia, może nie spotkał istoty takiej jak żaba?
Żaba w swoim żabim świecie była komplementowana często, tak samo często z powodu jej urody, jak i rozsądku, trudno się dziwić, że miała dylemat...
 
Na wspomnianej stronie WP były także linki do wywiadów i rozmów z Czytelnikami, w różnych miejscach, także w mediach społecznościowych. Tu znajduje się jedna z rozmów.
 

1 komentarz:

  1. Informuję, że komentarze na tej stronie są moderowane. Usuwane są treści niewybredne, pozbawione taktu, obraźliwe lub zawierające wulgaryzmy... Jeśli twój komentarz nie został opublikowany - nie trać czasu na pisanie następnego w tym samym stylu - na pewno nie będzie opublikowany. 
    Nie jest moim celem pouczanie, czy zmuszanie kogokolwiek do przestrzegania elementarnej kultury bycia. Każdego kto nie akceptuje obowiązujących tu zasad, nie umie powstrzymać negatywnych emocji, proszę o zaprzestanie odwiedzania tej strony. 

    OdpowiedzUsuń