20220106

Ach, te skojarzenia!

___
 
 Atrybuty karnawału: muzyka, taniec i radość. Oczywiście wypada sięgać po nie przez cały rok, nie tylko teraz; ja sięgam często po muzykę z lat 50. Nie mogę napisać: - Ach, te wspomnienia - niestety, urodziłam się za późno, ale mogę napisać: - Ach, te skojarzenia! Doprowadziły mnie aż na pustynię, pejzaż na wstępie to ich sprawka.
 W nastroju takim sobie, zasłuchałam się... hity z przeszłości płynęły i... "wskoczyła" piosenka, która wywołuje mój śmiech, natychmiast pojawił się przed oczami duet: Dustin Hoffman i Waren Beatty ↓ . Panowie zagrali ambitnych, tworzących i śpiewających muzyków, mocno wierzących w swój talent - bez wzajemności ze strony menadżerów. Los, rzucił ich tam, gdzie inni niekoniecznie chętnie chcieliby koncertować.
 
 
 Piosenka Little Darlin' została odśpiewana w filmie Ishtar utrzymanym w komediowej tonacji. Główni bohaterowie, przygód mają co niemiara, zdarzy się im trafić na pustynię w towarzystwie ślepego wielbłąda z bolącym zębem. Jakimś cudem udaje im się ujść z życiem, choć zagrożenie czyha co krok. Przypadkiem wplątani w polityczne rozgrywki, stają się obiektem zainteresowania agentów wywiadów różnych państw.
 
 "Ishtar" (1987 r.) Dustin Hoffman, Waren Beatty, Isabelle Adjani
 
  Ishtar jest dziełem Elaine May (napisała i wyreżyserowała film) . TU wspomniałam o niej i o komedii "Bogata, wolna, samotna" z Walter'em Matthau (bardzo polecam). Elaine May jest autorką scenariusza i odtwórczynią tytułowej roli.
 I jeszcze jedna komedia, na pewno wywoła śmiech. Hugh Grant jako Mickey Niebieskie Oko, menadżer w domu aukcyjnym, zakochany w córce gangstera, próbuje nie angażować się w życie "rodziny". - Żadnych przysług i zależności - obiecuje narzeczonej. Dotrzymanie słowa okazuje się trudne...
 
"Mickey Niebieskie Oko" - "Mickey Blue Eyes" (1999 r.)
___
___

 Wrócę na chwilę do piosenki Little Darlin', bo chyba nietypowa jest jej historia. Zaśpiewał ją po raz pierwszy zespół Gladiolas, w styczniu 1957 r. została ona przez nich nagrana w małej wytwórni. Miesiąc później cover wykonał The Diamonds i Little Darlin' stała się hitem.
 Miłego słuchania!

The Diamonds 1957 rok ↓
 


6 komentarzy:

  1. Uśmiech to co najlepsze w życiu, dzięki za podpowiedź co może go wywołać. Miłego 2022 roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Życzę duuużo powodów do uśmiechu w całym roku. Przesyłam mnóstwo pozytywnych fluidów. 😘

      Usuń
  2. Dzielmy się zatem uśmiechami i dobrym słowem. Buziaki. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kosz uśmiechów z serdecznościami frunie do Ciebie. 😘

      Usuń
  3. Lubię te wspominki choć też lata 50-te to nie mój czas:)) Dobrego roku życzę po prostu dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      To miłe wiedzieć, że nie jestem samotna w swoich sympatiach.
      Serdeczności 😘

      Usuń