20220907

Obudzone Marzenie



 Marzenia jak ptaki szybują po niebie...
 Zadzieram głowę. Patrzę. 
 Niektóre są tak wysoko... nieosiągalne... 
 Niektóre tak blisko, na wyciągnięcie ręki... 
 W płynących obłokach drzemią marzenia zapomniane.
 Kto wie, które z nich czeka spełnienie? 
 Nie można tracić wiary w Marzenia, tak jak nie można tracić wiary w ludzi.
 
 Nadchodzi Dzień Marzyciela (to już jutro!). Może jakieś nowe Marzenie powinno dołączyć do szybującej po niebie gromadki, a może obudzę jednego, czy drugiego śpiocha ukrytego w chmurce? A jak się okaże, że zapadł w drzemkę w czasach mojego dzieciństwa? Pewnie uśmiechnę się do niego i do Wspomnienia obudzonego przypadkiem. 
___
___



 W pewien zimowy dzień, jak Dyzio Marzyciel, przyglądałam się niebu błękitnemu i myślom dałam swobodę.
 Dziś odwiedziłam swoje marzenie z tamtego dnia i przy okazji jedną z moich ulubionych piosenek (też tam jest, z muzyką nastrajającą optymistycznie.).

 
 
 
 
 
 
 
* Marzenia jak ptaki szybują po niebie - to zdanie, które pożyczyłam z bardzo starej polskiej piosenki, z tekstem Marka Głogowskiego. Piosenka, jej historia i cały tekst jest na stronie Cyfrowej Biblioteki Polskiej Piosenki.

4 komentarze:

  1. Takie marzenie sobie a muzom jest dla mnie czynnością obcą, wolę ją zastąpić planowaniem, ale może warto choć raz pomarzyć bez sensu, skoro jest akurat święto:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Granica między marzeniem, a planowaniem bywa płynna. A pomarzyć... próbować zawsze warto... :)

      Usuń
    2. Marzenia - dobra rzecz! Nikt Ci ich nie weźmie! :-))))))
      Pozdrawianki serdeczniste!

      Usuń
    3. To prawda! Choćby nie wiem co... odebrać się ich nie da. I całe szczęście. Myślę, że od czasu do czasu dobrze jest oderwać się od ziemi.
      Moc serdeczności! :)))

      Usuń