20221211

Szczypta humoru, a po... bałkańscy Mikołajowie


 
 
 Święta tuż, tuż. Gorączka powoli rośnie. Ludzie zabiegani, Mikołaj zabiegany - prezentów nagromadził... ho, ho... i jeszcze więcej. 
 Stoi sobie z boczku i być może zastanawia się, co będzie na Bałkanach, gdy nadejdzie czas rozdawania niespodzianek.
 O tym, kto położy prezenty pod bałkańskie choinki, powiem za chwilkę, po odrobince humoru retro.
 
 ⟶
 Pani (do swego ogrodnika): 
 - Jan dziś znowu pijany! Dlaczego Jan tak ciągle pije?
 - Bo chcę utopić troski.
 - I udaje się to Janowi?
 - A gdzie tam! nauczyły się pływać!
 ⟶
 
 JEDYNY
 ↓
 - Czy wiesz, kto był jedynym męż­czyzną, który nie kłamał w miłości?
 - Nie.
 - To był Adam, gdy powiedział do Ewy: Jesteś dla mnie j_e_d_y_n_ą kobietą na świecie!..
 ↑
 
 Mąż (do żony):
 ↓
 Kupiłem ci już naftalinę do futra, a jak Bóg da doczekać, w przyszłym roku sprawię ci futro.
 ↑
 
 
 ↓
 Sędzia: Jesteś pan oskarżony o podstępne bankructwo. Miałeś pan sumienie ograbić i oszukać tych, co ci zawierzyli.
 Oskarżony: Nie mam sobie nic do wyrzucenia. Od czasu założenia sklepu wciąż ostrzegałem...
 Sędzia: Jakim sposobem?
 Oskarżony: Nad drzwiami stale wisiał napis: 'Wystrzegać się złodziei'. 
 ↑
 
 ←
 - Winszuję! Słyszałem, że dostałeś posadę w naszym banku. Pewno dlatego, że znasz dyrektora?
 - Tak jest. Częściowo dlatego, że go znam, a częściowo dlatego, że on mnie nie zna.
 ←
 

 
 Kto przyniesie prezenty pod bałkańskie choinki?
 Termin zbliżających się świąt jest taki sam w Polsce i w Bułgarii.  W Wigilię lub rano w pierwszy dzień świąt, pod bułgarską choinką pojawią się prezenty, na które z największą niecierpliwością oczekują dzieci. Darczyńca, dobroduszny pan z długą, białą brodą, ubrany w obszerny, czerwony płaszcz  nie jest jednak świętym Mikołajem, to dziadek Koleda, a "Koleda" to w języku bułgarskim Boże Narodzenie. 
 W Macedonii wór z upominkami dźwiga dziadek Mróz, w Grecji - Agios Vasilis czyli święty Bazyli, który rozda je w Nowy Rok.
 Na pewno wszyscy panowie są teraz bardzo zapracowani... ©
 

 
 Napisałam TO i OWO

4 komentarze:

  1. Ojejciu, ale mam zaległości! Ale powolutku wszystko ogarnę, nie tylko u mnie, ale u Ciebie też.
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, czy to Ty? Tak się domyślam...
      Cieszę się, że jesteś.
      Ślę buziaczków całą masę i biegnę do Ciebie. 😊

      Usuń
  2. Tak tak, to ja - Fus. Zapomniałam o zalogowaniu się. Jak to człek odwyknie gdy po kurortach wraca! Hi,hi,hi!
    Macham i Ciepłe z Puchatym dorzucam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry duszek podpowiedział, że to Ty, Podróżniczko. 😊
      Moc serdeczności! 😊

      Usuń