20200930

I taka chandra się kładzie cholerna, i na głowę, i na serce, i na mózg


 Ech! Jesień. Od zawsze mam z nią problem. Niekoniecznie z uśmiechem zerkam na nią, kiedy pojawia się na horyzoncie. Czasem chce się jej malować wielobarwne obrazy - wtedy wzbudza mój podziw.
 Na początku października pani Jesień zrywa z nieśmiałością i zaczyna dość zdecydowanie wprowadzać swoje porządki, ale lubię te dni, bo to Międzynarodowy Dzień Muzyki (pierwszego), Światowy Dzień Uśmiechu (drugiego) i Międzynarodowy Dzień Kawy (w tym roku pierwszego). Bez muzyki, uśmiechu i kawy pewnie byłoby smutniej.
 Wszystkie te święta - (nie)święta rozbijają monotonię, coś podkreślają, jakimś drobiazgiem każą zmienić, ubarwić codzienne rytuały, a więc poddaję się...
 Obiecałam sobie, że o kawie (banalnej w moim wykonaniu) ani mru mru (całkiem niedawno się tu o niej rozpisałam), ale o muzyce i uśmiechu, czemu nie?
 Podczas mojego ostatniego biegania po YouTube wpadła mi w oko (a właściwie w ucho) stara piosenka, która serwuje i jedno, i drugie, a na dodatek rzecz dzieje się w październiku...
Taka noc październikowa, niewierna,
i w te okna tylko deszcz, i ciągły plusk.
I taka chandra się kładzie cholerna,
i na głowę, i na serce, i na mózg.
 
  Dwóch panów Marianów (Opania i Kociniak), Jacek Borkowski i Wiktor Zborowski twierdzą, że w taką noc nic, a nic nie warto.
Jedno, co warto, to upić się warto.
 Czy naprawdę upić się warto? Nie wiem. Wiem na pewno, że warto mistrzów wysłuchać. To świetna piosenka na święto muzyki i uśmiechu, bo chyba trudno się nie zaśmiać słuchając i patrząc na to wykonanie.
 
:::
:::
:::

8 komentarzy:

  1. Panowie mają wiele piosenek w swoim repertuarze / oczywiście nie wszystkie w tum samym składzie!/. Są znakomitymi interpretatorami! :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że podobało Ci się. Jeśli tak - bardzo się cieszę. A jeśli się uśmiechnęłaś - tym bardziej się cieszę.
      Moc buziaczków ślę :)

      Usuń
  2. Bardzo ich lubię! A słoneczniki cudne!
    Odbuziaczkowuję i życzę dobrego dnia! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne piosenki przywołałaś! Ten kwartet to prawdziwa perełka! Na jesienny splin - jak znalazł! A już Opania, do schrupania wręcz! ( Hi,hi,hi - nawet mi się rymnęło! :-)))) )
    Serdeczności podsyłam moja Droga!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, Fusilko, że i Ty je lubisz. Takie wykonanie (i piosenki oczywiście) to dla mnie zawsze przyjemność.
      Nie pamiętam dokładnie, ale chyba ktoś wcześniej to śpiewał (chyba też jakiś kwartet).
      Garść uścisków i buziaczków frunie do Ciebie!

      Usuń
  4. Piękne piosenki przywołałaś! Ten kwartet to prawdziwa perełka! Na jesienny splin - jak znalazł! A już Opania, do schrupania wręcz! ( Hi,hi,hi - nawet mi się rymnęło! :-)))) )
    Serdeczności podsyłam moja Droga!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakimś cudem komentarz się jeszcze raz opublikował.
      No to jeszcze raz buziaczki! 😘

      Usuń