20191227

A ja znowu sobie marzę...


 Magiczna bożonarodzeniowa atmosfera (jeszcze unosząca się w powietrzu) i nadchodzący Nowy Rok nastrajają do snucia realnych i nierealnych marzeń. "Nowy Rok - nowe Szczęście" - hasło pojawiające się na Bałkanach co krok (tuż po świętach), pomaga zaszaleć fantazji, pełne jest nadziei na spełnienie pięknych życzeń.
 Ja dziś, jak Dyzio Marzyciel przyglądam się niebu błękitnemu i myślom daję pełną swobodę. Dyzio chciał widzieć stosy ciastek w obłoczkach płynących, a ja mam przed oczami wizję kolejnych dni styczniowych... kwietniowych, majowych... październikowych... grudniowych. I ludzi - uśmiechniętych, życzliwych, budujących mosty, burzących mury dzielące ich od siebie; niepoprawnym mącicielom spojrzeniem dezaprobaty mówiących: - Nie damy się nabrać.
 A w każdym domu - obok kuferka wypełnionego doświadczeniami (nie ma w nim dwóch egzemplarzy tego samego złego doświadczenia) - szkatułka z porcyjkami szczęścia na każdy dzień.
 - Jaki piękny byłby wtedy świat! - wzdycham za Dyziem...
...
...
Bałkańska piosenkarka Lepa Brena i piosenka "Czik pogodi"
Ja nie jestem taka... bogactwa nie potrzebuję... potrzebuję ciebie...

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz