20200107

Pchła to też istota

 O kalendarzu nietypowych świąt wspominałam nie raz. Chyba uzależniłam się troszeczkę od zaglądania do niego od czasu do czasu. Dziś, po raz pierwszy w nowym roku, "rzuciłam okiem" na ten specyficzny terminarz. Okazało się, że promuje on w styczniu wyznawanie uczuć. I dobrze. Zdarza się przecież, że ciepłe myśli pojawiają się w sercu, a usta... ani mru-mru... chociaż wiemy, że miłe słowa to świetne lekarstwo na szarość, poprawę nastroju i środek wywołujący uśmiech.
 Przytulenie, miłe nie tylko dla ludzi (myślę, że w wyrażaniu uczuć znaczenie drobnych gestów jest nie mniejsze niż słów), ma swój dzień 21. stycznia. Przytulenie skojarzyło mi się z Janem Kaczmarkiem i jego piosenką, a jej słowa wyjaśnią tytuł mojego dzisiejszego tekstu.
Do serca przytul psa,
Weź na kolana kota,
Weź lupę, popatrz - pchła!
Daj spokój, pchła to też istota...
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz