20200326

- Zamknijcie knajpki - prosił. No i zamknęli...

 Każdy, kto miał okazję zajrzeć do mojego bałkańskiego kociołka (mam na myśli swoją książkę) wie, że mieszkańcy Bałkanów są towarzyscy, że kafejek i restauracyjek jest tu co niemiara.
 Dawno temu pewien pan powiedział sobie: "dość", doszedł do wniosku, że jest zmęczony życiem i prosił: "zamknijcie wszystkie knajpki". Zdarzyło się to... nie w prawdziwym życiu, a w bałkańskiej piosence (jest poniżej). Pewnie autor tekstu (który niekoniecznie wyraził stan własnego ducha) nie przypuszczał, że pojawi się paraliżujący życie wirus i zamknie nie tylko knajpki. Niestety, stało się.
 Zakaz wychodzenia obowiązuje w bardzo wielu państwach. Ludzie na Bałkanach powtarzają, że pewnie za chwilę zaczną się masowo ukazywać ogłoszenia "wynajmę psa", bo spacer jest dozwolony wyłącznie w towarzystwie czworonoga.

Śmiech ma wielką siłę, a więc życzę pogody ducha, na przekór złośliwemu wirusowi.
 
HUMOR
z bałkańskich mediów
  • Pewnego dnia opowiem wnukom, jak to przez wiele dni jadłem, leżałem, spałem... żeby uratować ludzkość.
  •  
  • Żebym nic a nic nie wydał od piątku do niedzieli?... nie zdarzyło mi się odkąd skończyłem 5 lat.
  •  
  • Pozdrawiam cię, kochany, hitem sezonu: "Proszę cię, nie przytulaj mnie. Proszę cię, nie całuj mnie."...
  •  
  • Skończyłem spacer (w przedpokoju). Teraz idę do restauracji (w kuchni).
  •  
  • Widzę na chodniku portfel pełen pieniędzy - mijam go. Skąd mogę wiedzieć, kto go dotykał?
  •  
  • Okazuje się, że podczas kwarantanny nie jest aż tak smutno. Ale dziś trochę mi dziwnie... bo w jednym opakowaniu ryżu było 7452 ziarna, a w drugim 7464...
CHWILKA Z MUZYKĄ
Piosenka Ej, kafano muko - Umoran sam od żivota.
Zmęczony jestem życiem, zmęczony jestem knajpkami, zmęczone jest moje serce;
Na sercu leży stara rana z młodości...
Zamknijcie wszystkie knajpki, niech się moja dusza uspokoi,
żeby wyleczyć w sercu ranę, która boli; (...)
Ej, kafano, muko - Ej, knajpko, męko.
Ej, żiwote, moja tugo - Ej, żywocie, mój smutku...
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz