20230111

Ha jak humor

 Od liczby mnogiej słowa humor, uciekam, gdzie pieprz rośnie. 
 Moim dzisiejszym gościem humor w liczbie pojedynczej. Odkurzony - uroczo wygląda, jak nowy! Ma nadzieję przyciągnąć uśmiechy, może też nostalgiczne westchnienie na myśl o jego bardzo, bardzo odległej dacie urodzenia.
___


 Oszczędność na każdym kroku
 Policjant Gapajło telefonuje do przełożonego:
 - Panie komisarzu, w pociągu pospiesznym złapałem niebezpiecznego, międzynarodowego włamywacza...
 - Wieź go pan do Warszawy!
 - Panie komisarzu, wobec tego, że otrzymaliśmy rozkaz oszczędzania na każdym kroku, zapytuję, czy mam jechać z tym bandytą pospiesznym, czy jechać za nim następnym osobowym?
 
 Ciekawski
 Zapytał się synek swojego rodzica,
 Jaka między teatrem, a kurtką różnica?
 Na to odpowiedź otrzymał od papy:
 - Żadnej, bo i w kurtce, i w teatrze - klapy.
 
 Oficer do rekruta:
 - Rekrut Duba! Dlaczego nie trzymał kroku przy wczorajszej defiladzie? Ha? - Co?!... On myślał?!... - Pięć dni kary, żeby drugi raz defilował nogami, a nie głową! Jak będzie za dużo myślał, to źle skończy! Czy rekrut Duba myśli, że ja z myślenia zostałem porucznikiem?
 
 Kołysanka
 Pani do niańki: Słuchaj, Franiu, jak mały będzie grymasił i nie będzie mógł zasnąć, powiedz, że przyjdę mu coś zaśpiewać.
 Niania: Och! proszę pani... już go dosyć straszyłam, ale nic nie pomaga.
___
 
Podsłuchane na Starym Mieście
 
- Moja pani Michałowa, nie ma pani czasem czasu?  ↓↓↓
- Czasem, moja pani, to mam, ale teraz akurat nie mam.
↑ - Podobno miałeś narzeczoną?
   - Tak! Ale już wyszła za mąż.
   - Za kogo, mój drogi?
   - A no, niby za mnie...
___
 

- Daję panu słowo honoru, że ja w tej awanturze nie brałem udziału!...
- Niech pan lepiej nic nie mówi... Nawet pański płaszcz wskazuje na to, że nęcą pana kratki!
___

W Zakopanem (lata 20. XX wieku)

Gdy posłyszał gość ceny, krzyknął:
- Losie srogi!
I dalejże zagranicę w nogi...
___

2 komentarze:

  1. U nas tak podniesiono ceny na kolei, że lepiej teraz samochodem jeździć! Znaczy, cofamy się w czasie, nieprawdaż! :-)))
    Pozdrawianki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, rzeczywistość nie ma pięknych kolorów. Na szczęście można pobujać w obłokach. :)
      Serdeczności, Fuscilko :))

      Usuń