20221129

Zanurzona w fotografiach

 
 Kukeri - pogromcy złych duchów - wczoraj i dziś. Fotografia archiwalna i współczesna. To zestawienie nie jest przypadkowe. Nawiązuje do pomysłu, który odżył w czasach hasania koronawirusa; masowo wykorzystywano hashtag: imjustakidchallenge - wyzwanie dla internautów. Pod hasłem "jestem tylko dzieckiem", do konkretnego zdjęcia z dawnych czasów dodawano aktualną fotkę w tej samej pozie.
 Moda na zamieszczanie zdjęć z dzieciństwa w mediach społecznościowych, pojawia się, znika, wraca.
 Ja dziś zanurzyłam się w fotografiach - starych, nowszych, znalezionych w archiwach i w moich rodzinnych albumach. A ponieważ wspominałam tu nieraz, że od czasu do czasu budzi się drzemiące we mnie dziecko, postanowiłam pokazać tę małą dziewczynkę (między innymi).
 
Znalezione w bałkańskim archiwum.
 
↓ Niezwykły kosz i niezwykły most - fotografie z lat 30. XX wieku.
___

↓ Przeprawa
(Zdjęcie znalazło się tu w ramach przenosin ze starej strony.)
Górski strumień w ciągu 'jednej chwili' może przeistoczyć się w rwącą rzekę. Co zrobić, żeby przejść na drugą stronę? Każdy sposób jest dobry.
Przeprawę pomysłowego mieszkańca Bułgarii, sfotografowano przed 1945 r. Sądząc po stroju, miało to miejsce w południowo-zachodniej części kraju. Może na terenie gór Pirin?
___

 ↓ Bułgaria - góry Riła i "piramidy"
___
___

 

 
 
 Wracam do rodzinnego albumu.
 Ileś lat temu, wtedy kiedy jeszcze trwała "wspomnieniowa" moda, zauważyłam na facebook'u bardzo dużą ilość zdjęć "komunijnych".
 Moja fotografia z tego wydarzenia miała być stylizowana, artystyczna, niestety, Artysta okazał się artystą (tak twierdzili moi Rodzice), a może zawiniła modelka, a może perłowa korona?
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz