20200721

Spacer w bałkańskim rytmie - Bułgaria

 31.03.2018 r.





Dziś tylko kilka bułgarskich pejzaży i muzyka. Przedstawiam bułgarskiego kompozytora i piosenkarza Emila Dimitrova. Niektóre jego utwory stały się międzynarodowymi przebojami. Jednym z nich jest "Monica", która podbiła świat w latach 70-tych. Poniżej w języku włoskim.


Emil był bardzo lubiany we Francji. Wiele swoich piosenek śpiewał w języku francuskim, między innymi "Arlekino" - jego wielki kompozytorski sukces. Poniżej "Arlekino" w wykonaniu Emila.

Białe gołębie, przynieście mi miłość na skrzydłach - śpiewa Slavka Kalcheva.


Romantyczną historię opowiedzą: bardzo znany w Bułgarii showman Slavi Trifonov i piosenkarz Iliyan.

W wielkim skrócie było tak: On i ona - spotkali się dawno temu. Niestety nie było im pisane być razem. On błąkał się po świecie, przeklinał swoje życie, pił i tracił pieniądze, modlił się i uczył jak zapomnieć. W refrenie wyznaje: Posiwiałem i starzeję się, Ale w sercu Cię noszę. Na całe życie zostaję Twój. Choć jestem żebrakiem, mam swój skarb – Ciebie. Ty wzięłaś moją duszę, Mój aniele, moja słodka męko.

4 komentarze:

  1. Nabrałam ochoty na podróż po Bałkanach! Wesołych Świąt 🐣❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno warto pojechać choć raz, wyrobić sobie własną opinię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna muzyka ,wielu łask od Zmartwychwstałego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję i wzajemnie. :)
    Cieszę się, że muzyka się podobała.

    OdpowiedzUsuń